Studio Dezvoltator: Acid Wizard Studio
Producător/Distribuitor: Acid Wizard Studio
Site: https://www.darkwoodgame.com/
PC, PS4, Switch, Xbox One
Review: Scris la rece/cald. La luni bune după ce am pus jocul deoparte/imediat după ce am rejucat o bună parte pentru a reintra în atmosferă. Cât/ce am jucat: Mai bine de 45 de ore – questa principală dusă la „bun” sfârșit. Toate zonele jocului la care am avut acces cercetate minuțios. Dificultate: Normal (Dificil) Proveniență: Cumpărat cu bani proprii în format digital: GOG – 7.5 Euro. Gen: Survival, Horror, Top-Down, Action, Adventure – Survival Horror este genul meu de joc preferat. |
Wishing you a night full of frights and a bag full of delights. Happy Halloween!
La ceva timp după ce am terminat Divinity Original Sin II febra unui joc nou a început să-mi bântuie sufletul. Aveam chef de un survival dur. O strigare pe care am observat că o aud mai mereu după un titlu de mari dimensiuni. La finalul RPG-urilor ajung de obicei bogat, împlinit, invincibil, maestru, zeu. Iar cumva, ceva din mine, refuză aceste exuberanțe și cere o întoarcere la… simplitate. De mult încerc să găsesc un răspuns rezonabil la întrebare. De ce atât de mulți dintre noi iubim genul? Chiar și cei care nu se înțeleg bine cu jocurile, tot găsesc plăcere într-un film sau carte în care protagonistul încearcă să supraviețuiască singur pe o insulă, sau într-o lume post-apocaliptică. Ne dorim oare, indirect, ca societatea să decadă? Suntem cu toții un pic nihiliști? Sau doar vrem să scăpăm de presiunea socială care ne apasă? Am construit acest aparat cu care am reușit să încătușăm planeta și ne e frică să-l oprim. Ne e frică să ne oprim, pentru că am putea distruge tot ce avem.
Pe de altă parte, poate e doar o chemare a străbunilor. Am început să ne așezăm, să creștem animale, să cultivăm, să… socializăm, doar de 10 mii de ani, în timp ce mai bine de 200 de mii am trăit ca vânători-culegători. Dacă Homo erectus sunt strămoșii strămoșilor noștri avem aproape două milioane de ani de vânătoare, de căutări, de trai în sălbăticie – de aventură, de supraviețuire, de groază.
Știam ce aveam chef să joc, dar în același timp realizam că un astfel de titlu nu există. E genul meu preferat și rar îmi scapă ceva. Voiam să-mi găsesc calea într-o lume dură cu o poveste pe măsură. O atmosferă apăsătoare, în stil Silent Hill, mixată cu mecanici mai avansate sau măcar mai realiste de supraviețuire a la This War of Mine sau The Flame in the Flood (pg. 44).
Am deschis totuși Steam și am sortat după survival. De multe ori, trecând din una-n alta, ceva tot îmi atrage atenția și adaug titlul satisfăcut la listă, după care mă duc liniștit la culcare. Rar, fac ochii mari și mușc. Dying Light, Frostpunk și Metro Exodus au fost atât de bune; Subnautica, RimWorld și Resident Evil 2 erau deja în tabel, dar cumva, nu ce-mi trebuia. Valheim, tot în early access. Lumea jură că Sunless Skies trebuie încercat chiar și numai pentru poveștile pe care le încheagă, dar e totuși departe de… Pathologic 2? Ce premisă bună, oare cum de mi-a scăpat? Îl adaug bucuros și arunc un ochi pe secțiunea More Like This. Sunt oare sunt pe drumul cel bun? Call of Cthulhu? Nu… Darkwood? Am pornit filmulețul de prezentare și după doar un minut și jumătate știam… atmosferă, muzică, direcție artistică!!! Neîncrezător, am derulat pagina și am început să citesc mai multe despre:
- Testează-ți abilitățile și descoperă ce ai de făcut. Nu ești ținut de mână, nu există marcaje.
- Explorează pădurea, caută și strânge materiale, cioplește arme și descoperă locații secrete.
- Întâlnește personaje stranii și încearcă să le cunoști, decide-le soarta, dar nu uita – nu te încrede în nimeni!
Suficient… zic! Nu are rost să citesc mai departe și să-mi stric bucuria descoperirii. Am cumpărat jocul de la magazinul compatrioților lor, am instalat, eram acolo.