Darkwood

Posted by

Epilog.

Am reluat Darkwood pentru a fi sigur că aliniez cum trebuie povestea de mai sus cu atmosfera jocului, cu story-ul, cu chinurile prin care m-a târât. Mă așteptam să mă plictisesc după câteva nopți, dar cum știam ce aveam de făcut, am abordat jocul în forță și mi-a dovedit că e mult mai versatil decât pare. Dacă experimentezi, consumi resurse și mori mult mai des, dar înveți în același timp cum să te descurci și frica mai dispare un pic. Nu m-am putut opri până la jumătate, vreo 45 de zile în cazul meu. Când tonul se schimbă (dacă vă vine să credeți) în mai rău și câteva arătări mai puternice au dat cu mine de pământ. N-am mai avut putere să continui dar acum că vă povestesc mai că vreau să revin. Ajută și faptul că de fiecare dată când reiei jocul de la început toate locațiile sunt rearanjate.

Bonus
Dacă genul survival horror e printre preferatele voastre, sau poate găsiți Darkwood interesant și vreți să-l încercați, vă invit să lăsați un comentariu. Care e jocul care v-a speriat cel mai tare până acum? Am o extra cheie Steam pe care vreau să o fac cadou de Moș Nicolae aleatoriu unuia dintre voi. Nu există răspunsuri bune sau mai puțin bune, dar sunt convins că toți o să apreciem dacă primim și câteva detalii.

Full disclosure: în noiembrie anul trecut Darkwood a făcut parte din pachetul de 12 jocuri oferit lunar de Humble Bundle. Era deja cumpărat și terminat, cheia Steam a rămas nefolosită.

E de fapt singurul minus mare pe care-l pot sublinia. Faptul că din loc în loc dificultatea crește brutal. Nu de puține ori a trebuit să mă opresc, să pun jocul deoparte, după câteva nopți grele, criminale. Un inamic dur, ivit imediat după, îți poate strivi dorința de a mai reveni. Darkwood e prea bun în ceea ce-și propune să facă. Atmosfera creată, muzica, efectele sonore, felul în care protagonistul se mișcă și reacționează, luptele haotice, inamicii, pădurile din ce în ce mai întunecate, personajele și felul în care le schimbi viața, totul te apasă constant. Trebuie să fii dârz și antrenat de alte titluri pentru a-l duce la capăt. Satisfacția e pe măsură, povestea și aventurile nu o să le uiți niciodată, dar poți?

Apropo, ce am reconstruit în prolog este mult mai închegat decât ce prezintă jocul. După ce afli adevărul poți să încerci să pui totul cap la cap, dar ca orice carte bună psihologic-horror, nu poți face decât asumpții asupra a ce s-a întâmplat cu adevărat. Am umplut golurile pentru a da cursivitate textului și lecturii și-mi chiar îmi place ce a ieșit. Mi-am creat propriul canon. Am avut grijă însă ca gameplay-ul primelor două zile să fie cât mai corect reprodus în cuvinte și acțiuni. Chiar așa se joacă Darkwood și când îl încerci pentru prima oară, dacă ești om și nu mașină, chiar atât de multă frică induce. E păcat că nu vă pot povesti mai multe despre quest-uri și personajele întâlnite, poveștile lor și rezolvările posibile, pentru că odată ce-i accepți natura iluzorie, acesta este locul unde Darkwood excelează.

> Survival-horror istovitor, care rămâne cu tine pe viitor
> Groaznică poveste, grozav prezentată
> Atmosferă și gameplay de nedescris, în mai puțin de două zile

A treia zi, când am ieșit pe ușă, am găsit un bilețel pe jos. Era o invitație la nuntă…

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments