Acum, nu vreau să credeți că toate optimizările vin și cu un impact negativ. De ceva timp jocul a primit suport complet pentru gamepad, gameplay-ul devenind chiar mai accesibil. Cursele pedalelor (trigger-elor) sunt scurte și fac dozarea accelerației și a frânei grosolană, dar chiar și așa, controlul îmbunătățit, mai ales asupra direcției, și comoditatea adusă de gamepad-uri le fac un must, dacă tastatura este singura alternativă.
Hărțile, deși un pic mai mici și mai… îngrădite, sunt mai multe și mai… culte. Cum să explic… După ce am trecut peste micile restricții impuse și am atacat mai toate challenge-urile, am realizat în sfârșit de ce aceste titluri reușesc să obsedeze și, deși nu se întâmplă mare lucru, de ce nu te poți opri din a le juca. De ce stau cu tine peste ani și vrei să revii asupra lor. Sunt, de fapt, puzzle-uri gigant formate din altele mai mici, care te lasă, fiecare în parte, să le rezolvi așa cum crezi de cuviință sau după plac. De la condus, la deciziile pe care le ei în fața obstacolelor și până la utilajele alese și folosite sau la managementul resurselor la scară largă. O aventură unică, creată de tine pentru tine, din care speri să ieși cu bine.
Îmi aduc aminte cum odată am decis să fac un ocol pe coastă, pentru că drumul prin pădure era prea mocirlos și cât m-am bucurat că mi-a reușit. Credeam că bolovanii și nisipul o să mă încurce mai rău, dar de data asta s-a dovedit a fi cursa mai bună. Sau cum am tras ore bune în plus pentru că m-am încăpățânat să străbat o mlaștină și astfel să „scurtez” drumul până la depozit de vreo trei ori. Deși conduceam unul din cele mai puternice camioane disponibile, odată ce l-am încărcat, tot am avut nevoie de un tractor care să-l remorcheze și să-l ajute să străbată porțiunea de teren. Am rămas chiar și fără carburant și a trebuit să aduc la capătul celălalt al drumului o cisternă. Am făcut plinul și am reușit în sfârșit să străbat restul de câțiva kilometri până la destinație. Dacă aș fi mers pe ce cred că recomanda harta (să aduc buștenii la drum cu tractorul și să încarc un autocamion adecvat șoselelor și distanțelor mai mari), chiar dacă ar fi trebuit să fac cursa de câteva ori pentru a satisface nevoile depozitului, tot mi-ar fi luat de două ori mai puțin. O astfel de abordare simt însă că m-ar fi făcut să pun jocul de o parte înainte de a-l termina. Prefer să încerc 10 mii de scenarii diferite decât să atac un drum de prea multe ori în aceleași condiții.
Dezvoltatorii au distilat formula, iar cu ajutorul designului și restricțiilor impuse atât hărților, cât și utilajelor, reușesc să facă aluzie asupra felului în care s-au gândit că ar fi mai ușor să duci treaba la bun sfârșit. Watchpoint-urile, de exemplu, pe care trebuie să le ajungi pentru a descoperi o parte din hartă (fog of war), sunt acum de cele mai multe ori plasate mult mai natural, la capătul unor poteci sau mici deschideri de pădure. Apropoul este bătut chiar din tutorial, unde ești rugat să urci un drum îngust de munte neasfaltat cu un UAZ-469 (un mic 4×4 militar) sau cu un Ford F-150 (dacă American Wilds este instalat). Varietate în gameplay facilitată și de faptul că autoturismele pot fi rechemate oricând lângă alt camion din dotare, în caz de le răsturnăm, avariem sau avem nevoie de puținul ajutor pe care-l pot oferi.
Dar asta nu înseamnă că trebuie vreodată să respecți vreuna din indicații. De fapt, imediat ce am deblocat un camion capabil, le-am folosit mai mereu pentru a deschide harta. Aceste bravuri vin însă în majoritatea cazurilor și cu minusuri sau riscuri. Pe lângă faptul că s-ar putea să pierzi un pic mai mult timp până găsești o cale suficient de largă pentru gabaritele depășite, sunt multe șanse și să le răstorni sau să le avariezi grav, ceea ce va impune în majoritatea cazurilor reluarea hărții. De cele mai multe ori e prea complicat să le recuperezi sau să le repari cu restul de utilaje pe care le ai inițial în dotare.
Daca vreti sa aflati mai multe despre: